Adresonderzoek

Wat is het?

Heeft u het vermoeden dat er iemand op uw adres staat ingeschreven wat niet klopt? Bijvoorbeeld omdat u steeds post krijgt voor oude bewoners? Of omdat iemand zich niet wil uitschrijven? Dan kunt u dit laten onderzoeken door de gemeente. Dit heet een adresonderzoek. 

Wat moet ik doen?

U vraagt een adresonderzoek aan bij de gemeente. Dit kan online of op afspraak aan de Publieksbalie.

Wanneer het om uw eigen adres gaat dan kunt u uw verzoek indienen via:

Verzoek onderzoek eigen adres

Wanneer het om een ander adres gaat dan uw eigen woonadres kunt u uw verzoek indienen via: 

Verzoek onderzoek ander adres

Hoe werkt het?

  • De gemeente zal proberen te achterhalen waar deze persoon verblijft. Hier is uw medewerking voor nodig door ons zoveel mogelijk informatie te verstrekken in uw aanvraag.
  • Vervolgens verzoeken wij deze persoon zich in te schrijven op het juiste adres.
  • Als de betreffende persoon niet bereikt is kan de gemeente na adresonderzoek besluiten iemand ambtshalve uit te schrijven of inschrijven op een nieuw adres. Dit duurt gemiddeld 12 weken.

Wat doe ik met de post van de vorige bewoner?

U stuurt alle post terug naar de afzender. Dit is gratis. Haal het adres door en noteer op de envelop ‘Vertrokken – retour afzender’. Deze kunt u per post verzenden. Doe dit ook als de post van de gemeente afkomstig is. Deze post maakt onderdeel uit van het adresonderzoek.

Met wie kan ik contact opnemen?

Centrale Publieksbalie

telefoonnummer (0118) 555 444

e-mail cpb@veere.nl

Heeft u een vraag? Wij helpen u graag!

Neem contact met ons op via het contactformulier