Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking

Wat is het?

Krijg je iemand uit het buitenland te logeren die op een visum voor een kort verblijf naar Nederland wil komen? Misschien sta je zelfs garant voor deze persoon? Dan heeft hij of zij een door jou ondertekend Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking nodig. Zo'n bewijs is maximaal 3 maanden geldig. 

U kunt dit bewijs downloaden en invullen via: het formulier bij de IND U maakt vervolgens een afspraak aan onze balie om deze te laten legaliseren.

Wat is het verschil tussen garantstelling en logiesverstrekking?

Garantstelling

Met deze verklaring zeg je dat je financieel garant staat voor eventuele kosten en schulden die je niet-Europese bezoeker tijdens zijn of haar bezoek aan Nederland maakt.

Particuliere logiesverstrekking

Hiermee geef je aan dat je tijdelijk onderdak (logies) verleent aan een niet-Europese gast.

Wat kost het?

Je betaalt alleen de kosten voor het legaliseren van je handtekening € 7,40 per handtekening.

Wat heb ik nodig?

U maakt een afspraak via onderstaande link

Afspraak maken

Wat heb ik nodig bij een garantstelling of logiesverstrekking?

  • Het ingevulde aanvraagformulier.
  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • De handtekening van degene(n) die garant staat of staan.
  • Gelegaliseerde handtekening.

Gelegaliseerde handtekening

Voor een bewijs van logiesverstrekking heb je 1 gelegaliseerde handtekening nodig. Voor het bewijs van garantstelling is bij huwelijk of geregistreerd partnerschap van elke partner een gelegaliseerde handtekening nodig.

Let op:

Onderteken het formulier nog niet! Omdat uw handtekening gelegaliseerd moet worden mag u alleen in het bijzijn van de ambtenaar van de gemeente uw handtekening zetten.

Hoelang duurt het?

De gemeente legaliseert direct uw handtekening. Daarna krijgt u het formulier meteen weer mee.

Extra informatie

De IND heeft meer informatie over wat er nodig is om iemand naar Nederland te laten komen.

Met wie kan ik contact opnemen?

Centrale Publieksbalie
telefoonnummer (0118) 555 444
e-mail cpb@veere.nl

Heeft u een vraag? Wij helpen u graag!

Neem contact met ons op via het contactformulier